Saturday, November 29, 2008

Remaja Sekarang Camne??????

hmm....akhirnya cuti dah sampai....tapi kali ni aku bkan nak citer pasal cuti....kali ni citer yg aku sendiri rasa dah tak tahan.....rasa cam cuak gak nak citer pasal mende nih sebab sape lah aku nih nak nasihat2 nih...tapi kalau aku pikir2 balik...takkan nak nak senyap jer kan.....dah lama aku pendam mende nih.....sebab nak memerhati lagi...jadi time cuti ni larrr aku dapat melihat dunia luar yang ingatkan best..selepas terlampau lama tak didedahkan sepenuhnya ngan dunia luar nih...ingtkan best la dapat tgk alam yg luas nih kan.....tetapi hampeh sekali..... sume ciptaan yg indah nih...dicemar pemandangan yg paling tak menyedapkan....amendelah pemandangan tuh an....diorang lar manusia2 yg b***h....aku tak tahan lagi....sakitnye hati ble tgk diorang nih....apsal la aku bengang2 nih......biar aku citer apsal aku bengang eh.....


citer dier camni....sebenarnyer aku pelikla...apsal la diorang ni so sengal hah.....mula2 aku ngan kawan2 aku jalan gi ziarah umah seorang sahabt nih....kebetulan kat umah sahabat aku nih ade skola menengah kebangsaan .....kitorang yg jahil ttg dunia luar nih pon berjalan pg menuju masjid untk solat pastu cadang nak g makan kat kedai jap an.....kitorang pon singgah la kat satu kedai yg jual air ape tah...yg nak citernyer ade la sepasang pasangan ....nak kate suami isteri pakai baju skola....ape yg diorang buat ...diorang lebih kurang berpeluk2kan....bkan peluk camtu...kitorang pon ape lagi terkezut lah kan...almaklumlah....bdak dok asrama an.....


tu kisah first.....ni second lak.....aku ni pg la bercuti di sebuah pantai...pantai mana tuh tak penting....yg penting nyer...aku tenampak segroup remaja....remaja nih nmpk cam tgh sambut besday kawan dier sebab ade belon2 kat pokok tuh....ape yg tak kena ngan remaja nih...diorng dah la campur laki ngan pompuan....pastu yg lagi gempak ann....ade due orang mamat nih....boleh main kejar2 ngan sorng pompuan nih....kat tepi pantai.....bajet romantik larr...pompuan tu dh la pakai baju t shirt jer ....ngan seluar sekali larr...main tolak2 lar...yg pelik nyer....ade la sorang makcik nih jaga diorang....mungkin mak salah sorang dari diorang kot....boleh jer mak diorang biarkan camtuh jer...ish3...bagus sungguh.....yg nak citernyer...sumenyer pelik2 lar.....


citer yg ketige lak.....kali ni aku ternampak time kejadian kat atas gak.....ade la...beberapa minah yg dalam segroup remaja tadi ....diorang pakai tudung time makan2 tuh....pastu tetibe time diorang g mandi kat pantai....diorang g bukak tudung diorang tuh....fuh3..bagos tol la...ape diorang ingt tudung tuh sesajer utk fesyen ker.....ape la sengal sangat.....aku selalu gak nampak orang2 camni....ade lagi satu jenis nih.....diorang pakai tudung....tapi pakai t shirt ketat nampak lengan lagi tuh...siap pakai jean ketat lagi.....ni aku nampak time nak g fajar ilmu baru....satu lagi citer....ni time aku g umah kawan aku tuh...ade sorang minah sekolah kebangsaan tgh lepak ngan beberapa mamat kat stesen bas....dah larr dier sorang jer... minah yg ade kat situ....mula2 aku nampak dier pakai tudung....pastu tetibe dier g bukak bile kat luar skola......dah la pakai mekap giler2 tebal....siap pakai perfume.....pompuan2 macam nilah yg merosakkan laki sebenarnyer......nanti kena rogol kang nanti ...salahkan lelaki...padahal diri sendiri yg tak pandai jaga diri.....pakai baju bkak sne bkak sini.....sosengal lar...


bnyk nyer aku nak citer...okey2 ...kali ni last nyer citer....citer ni ttg sahabat aku sendiri...sahabat aku nih...ade orang tunjuk gambar dier kat aku...gambar dier tgh kluar ngan geng dier...rambut dier...ya allah...dah la macam trojan...warna merah lagi tuh....benda ni bkan kat sahabat aku jer...bnyak lag remaja yg tgh ikut fesyen yg pelik2 skang nih...pastu bleh lag bangga dgn fesyen tuh...serius sengal larr diorang nih....dah la yg diorang agung2kan orang barat nyer fesyen .....pastu bile tanya asal pakai macam tuh...jawabnyer...dunia dah maju....zaman dah berubah....memang la dunia dah maju...memang la zaman dah berubah...abistu islam nih untuk zaman rasulullah jer la....apela benggong sangat korang nih....islam sesuai untuk semua zaman ....islam tu kan syumul..serius aku kater...mesti orang barat skang nih tgh suka sebab ape yg diorang nak skang nih ....semua nyer dah jadi...ape dah jadi ngan pemuda2 islam skang...hakikatnyer ....inilah pemuda2 islam skang...mereka lebih jahil dari time zaman orang quraisy dulu2 aku rase....orang kafir mesti tgh suke giler bapak skang nih.....


Apasal Larr Dieorang Jadi Camtuh....


ni ape yg aku nmpk time cuti nih....first skli yg paling aku nampak membantu perkara2 di atas ialah pihak media sendiri.....mana tak nyer sume citer serius merosakkan .....ade sket sangat yg positif....sume pelakon sendiri pakai baju tah ape...sampai ade tuh aku tertengok satu citer nih... pelakon melayu sendiri pakai skirt....fuhh....bagows btol....yelakan orang skang kan ambek idola diorang dari artis2 pelakon2....jadi yg dapat dosa yg berlipat ganda diorang lah jugak....kesian tol...banyak lagi citer yg terok2 sebenarnyer....bleh dikatakn hampir sume lah....tu blom campor yg kluar kat wayang lagi tuh...lagila.....ade lagi satu aku terdgr satu lagu nih....nak tau aper dier kater....aku tak dgr penoh tapi yg aku sempat dgr...dlm lirik tu...dier kater "aku suka JOLOK"......what the @!#$%$#@@....aku terkejut giler...ade lagi satu lagu ...dalam lirik dier ade kate "PUKIMAK".....astaghfirullah......


lagi satu yg aku nmpak mak bapak sendiri yg salah...bkan sume mak bapak yg salah...ni ape yg aku nmpak la....ader sahabat aku citer kat aku...yg dier nmpak ade sorang makcik nih....pakai tudung ...gi shopping ngan anak dier....yg peliknyer...anak dier...pakai macam dah orang kapir la plak...tak tau mana satu aurat....ape nak jadi...ni bakan aku dgr jer aku pon ade nmpak gak....lagi satu ni jadi kat orang yang rapat ngan aku gak...aku pg masok bilik dier....ade la gambar2 aweks dier....aku letak s kat aweks tu sebab banyak awek dier...letak terang-terangan lagi tuh....mak dier masok bwat tak tau jer....macam mak dier tak kesah jer....ni berlaku depan mataku sendiri....


ni antara yg paling ketara sekali....mende ni paling membantu selepas media aku rasa..... kalau nak tau amende tuh...mende ni adalah rakan2 kiter....klu nak tau rakan2 bleh tarik kiter masok neraka....orang kate sahabat nih cermin kepada kiter...ade orang kater..kalau kawan ngan tukang besi kita dapat bahang dier...kalau kawan ngan penjual minyak wangi kite dapat tempias bau wangi tuh...lebih kurang camtuh la....klu tgk remaja2 kat luar mesti ade geng sendiri...aku pon tak paham....padahal geng2 nila yg buat kiter rosak...kalau geng yg baek2 takpe gak...ni yang gesek2 la....yg rambot pacak2 la...yg gadoh2 la....sumenye rmerosakkan diri sendiri.....


akhirnya nak habes gak.....jadi ape yg aku nak sampaikan.....ni la remaja kiter skang....bahkan remaja islam sendiri yg jadik macam ni...ape nak jadik ngan islam akan datang....cuba korang pikir....hakikat nyer...orang islam sendiri tak tau ape tuh islam....sekadar islam pada ic jer....jadi sape yg bleh bantu skang klu bkan golongan yg sedar nih...termasok aku....kadang aku sedih gak sebab aku dapat masok skola yg menyedarkan aku...alhamdulillah....tapi diorang tu tak tau sgt ttg islam nih....sebab diorang tak didedahkan macam aku....ya Allah....bantulah umat islam skang ...yg sekarang nih ...teramat2 lemah...ya Allah...bantulah kami golongan yg sedar in utk membantu menyedarkan mereka2 yg belum sedar.....berilah kekuatan buat kami yg sangat2 lemah ya Allah....kami teramat2 perlukan bantuanMu yg maha berkuasa.....bantulah kami ya Allah...
segala kekurangan datang dari diriku yg teramat lemah ini...dan segala yg baik tuh datang dari Allah yg maha sempurna....segala kesalahan diharapkan teguran....sebab aku ni tersangat2 lemah...


No comments: